Please select a page template in page properties.

Weishaupt: priča o uspjehu.

Nakon 1800.

Početkom 19. stoljeća Joseph Anton Weishaupt u Schwendiju započinje s proizvodnjom mjehova. U „Listu za inteligenciju okruga Biberach“ iz 1842. godine pisalo je da je proizvodio „[...] sve vrste mjehova za kovače, potkivače i oružare, općenito za sve obrtnike koji rade s vatrom, a ti su mjehovi, prije svega, napravljeni dobro i uporabljivo […] Kvaliteta i uporabljivost uvijek su zajamčeni. – Uostalom, Weishauptovi mjehovi sami su sebi preporuka.“ A oni će se dobro prodavati i u nadolazećim desetljećima.

1900

1900. godine „Tvornicu mjehova Schwendi“ nasljeđuju Franz Weishaupt stariji, otac Maxa Weishaupta, i njegov mlađi brat Franz. U asortiman su uključeni uređaji s puhalima – također i mjehovi za crkvene orgulje – kao i pokretne kovačnice i talioničke peći za bravarije, kovačnice, tvornice strojeva i radionice za popravke.

1932

1932., usred svjetske gospodarske krize, Max Weishaupt, rođen 31. listopada 1908. u Schwendiju, osniva svoje poduzeće. Naziv: „Max Weishaupt, tvornica strojeva, Schwendi“. „Što su vremena teža, to se čovjek mora više angažirati“: pod ovim motom osnivač tvrtke ponovno počinje proizvoditi mjehove i pokretne kovačnice.

Nakon 1936. broj narudžbi značajno se povećava. Uz radionicu je nadograđen ured te je tako dobiveno više mjesta za proizvodnju.

1938

1938. godine Max Weishaupt je oženio Sofie Kiesle, kći majstora frizera. Sljedeće godina na svijet dolazi najstariji sin Siegfried, 1941. Herbert, a 1949. Maximilian. Gornja fotografija datira iz 1953. godine.

Drugi svjetski rat radionica je prebrodila bez oštećenja. Međutim, francuska vojna vlada u sljedećim godinama naređuje demontažu nekoliko tisuća strojeva na području Württemberga i Hohenzollerna za popravke. Maxu Weishauptu je zaplijenjen veliki tokarski stroj. Nakon valutne reforme 20. srpnja 1948. situacija se polako počinje poboljšavati. Zahvaljujući kupovnoj moći nove njemačke marke, ponovno je bilo moguće nabaviti sirovine za proizvodnju. Weishaupt sada također proizvodi i elektromotore. Nakon toga započinje s popravcima elektromotora u poslijeratnom vremenu.

1950

Od 1950. Weishaupt isporučuje rashladno puhalo za motocikl „Maico Mobil“, koji se odlično prodaje. Suradnja završava 1955. godine, a Weishaupt se u potpunosti koncentrira na tehniku loženja.

1951. došlo je do presudnog sastanka: u srpnju se Max Weishaupt po prvi puta susreće sa Švicarcem Jakobom Meierom. Razlog ovog sastanka zapravo je plan Maxa Weishaupta da prodaje elektromotore. No, ispalo je drukčije: Savezna Republika Njemačka je Jakobu Meieru pod brojem 920976 odobrila patent za izum uljnog plamenika, te Meier traži njemačko poduzeće koje će po licenci proizvoditi ovaj plamenik pod nazivom „Monarch“.

1952

Max Weishaupt i Jakob Meier 6. lipnja potpisuju licenčni ugovor za uljni plamenik „Monarch“ – „nakon dugih, teških pregovora i prepiski“, kako piše Weishaupt. Od sada poduzeće može prodavati plamenik u cijelom svijetu, osim u Švicarskoj. Prvi plamenik je montiran prema uputama Raymonda Bärtschija, švicarskog stručnjaka za tehniku plamenika. On je savjetovao poduzeće u tehničkim pitanjima.

Zgrada tvrtke postala je premala. Zahvaljujući državnoj potpori za izgradnju u visini od 40000 maraka, Max Weishaupt proširuje pogon. Za 5000 maraka kupuje gradilište iza gostionice „Kod jelena“, u kojoj se danas nalazi vijećnica, te na adresi Gutenzellerstraße 2 gradi novu radionicu. Ali tek što su nove zgrade dovršene, već nisu bile dovoljne za vrlo brzi porast proizvodnje. Promidžbeni prospekt daje uvid u rad radionice.

1953

Prvo zastupstvo poduzeća iz Gornje Švapske povjereno je Aloisu Steimeru u Augsburgu. Godine 1954. slijedi Hans Niclas u mjestu Wissen an der Sieg, godine 1956. Hans Bongartz u Lübbecke. Njegova tvrtka brzo postaje jedno od najvećih zastupstva tvornice.

1954

Izumitelj Monarch plamenika, Jakob Meier, iznenada umire 28. siječnja. S njegovom udovicom sklopljen je novi ugovor o Monarch plamenicima. Potpisan je 1. veljače 1955.


Asortiman poduzeća je raznovrstan: električni vijčani ventilatori (cijena od 214 njemačkih maraka), mjehovi za orgulje (od 175 maraka), elektromotori (od 113 maraka) i visokotlačni ventilatori (od 305 maraka) jednako se proizvode kao i „potpuno automatska uljna ložišta Monarch“, koja su u ponudi za 2080 maraka.

1955

Prodajna mreža se kontinuirano širi: već godinu dana nakon osnivanja prvog zastupstva otvoreno je novih 14.

Tvrtka je sada također prisutna i u inozemstvu: u Nizozemskoj, gdje Ton Harmsen osniva „Monarch Nederland“ – Harmsen postaje blizak prijatelj obitelji Weishaupt – te u Portugalu sa zastupstvom Rost & Janus, koje vodi obitelj Burmester.

1956

Širenje u inozemstvo profesionalno je inscenirano: prospekti na engleskom i portugalskom predstavljaju prednosti Weishaupt grijanja na ulje na jeziku zemlje i omogućuju zastupnicima uvjerljiv nastup.

Raymond Bärtschi od sada zastupa Weishaupt proizvode u Friedrichshafenu. Uljna grijanja sada dopunjuju rasklopni uređaji. Oni olakšavaju instalaterima montažu grijanja, a kupcima rad novog grijanja: omogućeno je praktično i ekonomično reguliranje grijanja.

1957

Na svoju 25. godišnjicu poduzeće je s 200 zaposlenika već najveći industrijski pogon regije Rottal. Povodom proslave svečano je otvoren novi pogon u predjelu Bruckmähder: s novom tvorničkom halom i velikom upravnom zgradom. Tako je Weishaupt pronašao svoje današnje sjedište. U svrhu njegovanja radne atmosfere, Max Weishaupt poziva na poslovni izlet u Allgäu.

20 tvorničkih zastupstva i mnogobrojni servisi s više od stotinu servisnih vozila osiguravaju ugradnju i održavanje proizvoda u cijeloj Njemačkoj. Koliko je vlasniku tvrtke ovaj servis važan, doznaje se iz jednog povjerljivog pisma kupcu. U njemu on moli da „mi javite jeste li zadovoljni servisiranjem svojih postrojenja od strane mog nadležnog zastupstva. Ako to, suprotno očekivanju, nije slučaj, molim Vas da me o tome otvoreno obavijestite.“

1958

Weishaupt uljni plamenik radi na carskom dvoru u Teheranu, u engleskom Ministarstvu zrakoplovstva i rada, na ruskim brodovima, kao i kod mnogih domaćih i inozemnih kupaca. „Monarch uljni plamenici osvajaju Europu“, glasi slogan za najprodavaniji uljni plamenik u Njemačkoj. Njegova cijena se, ovisno o snazi, kreće između 1621 i 5859 maraka, uključujući rasklopnu kutiju.

1959

S početkom godine poduzeće više nije društvo osoba, već društvo s ograničenom odgovornošću. Novi naziv: „Max Weishaupt Schwendi GmbH“. Osim toga, osnivač tvrtke, kako piše svojim poslovnim partnerima, imenuje svoju „dugogodišnju vjernu životnu suputnicu, Sofie Weishaupt, članom društva“.

Više udobnosti zahvaljujući usavršenoj tehnici pruža cirkulacijska crpka „Cuenod“, koju Weishaupt od proljeća proizvodi prema licenci švicarske tvrtke Atelier de Charmilles. Prije je sama sila teža morala pokrenuti cirkulaciju zagrijane vode u krugu grijanja, a sada to pouzdano preuzima crpka.

1960

„1 kompletno uljno ložište“ uključujući 3000 litara loživog ulja bila je prva nagrada za rješenje nagradne zagonetke koju je Weishaupt objavio u srpanjskom izdanju časopisa „Dom“ – prvi korak u promidžbi prema krajnjim kupcima.

Novo kino „Mala pozornica“ atrakcija je u Schwendiju. Sagrađeno je na mjestu bivše tvorničke hale u ulici Gutenzellerstraße. Ovime Max Weishaupt želi svojim zaposlenicima i stanovnicima općine ponuditi više zabave. Premijera se održava 2. rujna. Film: „I vječno pjevaju šume“ s glumcem Gert Fröbe.

1961

„Dragi voditelji troškova“: ovako započinje pismo Maxa Weishaupta voditeljima kuće. Povod: poduzeće je u proteklim godinama raslo toliko brzo da je nova struktura knjigovodstva tvrtke postala neophodna. Između ostalog, cilj je bio: kratkoročni mjesečni račun profitabilnosti.

Tri godine nakon useljenja u novu glavnu zgradu već je bilo potrebno njezino proširenje. Weishaupt zapošljava oko 400 zaposlenika, zahtjevi na prodaju, knjigovodstvo, ljudske resurse sada su mogli biti ispunjeni jedino stalnim povećanjem broja zaposlenika.

1962

Brojke na 30. godišnjicu tvrtke svjedoče o impresivnom rastu, posebice nakon početka proizvodnje plamenika 1952. godine. U svega sedam godina promet je ušesterostručen, godine 1961. on iznosi 30 milijuna maraka. Sada u Weishauptu radi 500 zaposlenika. 25 posto svih uljnih plamenika prodanih u Njemačkoj potječu iz Schwendija. Poduzeće je zastupljeno u 13 zemalja, broj podružnica, zastupstva i servisa u Njemačkoj porastao je na 60. Prigodni naslov „Njemačkog narodnog lista“ povodom godišnjice: „Od radionice do svjetske tvrtke.“

Pionir tehnologije Weishaupt rano je pridavao važnost obradi podataka. U početku su to mehanički strojevi za obradu bušenih kartica, koji označavaju početak novog vremena.

1963

Jednostavno, reducirano i elegantno: s početkom suradnje s legendarnom Ulmskom školom dizajna (hfg) oblikovni jezik Bauhausa ulazi u dizajn poduzeća. On karakterizira proizvode do danas. Novi sajamski štand, koji su dizajnirali Hans Gugelot i Hans Sukopp s Ulmskog instituta za industrijski dizajn i koji je po prvi puta postavljen u Frankfurtu, kao i plamenici W1 i WG1, prvi su pionirski rezultati.

Novo gorivo, novi plamenik: s plinskim plamenikom WG1 tvrtka Weishaupt ulazi u novu eru. On je proizvod opsežnih istraživanja i odraz je iznimne dalekovidnosti Maxa Weishaupta: on je rano prepoznao važnost zemnog plina pa je stoga daleko ispred većine drugih u ovoj branši.

1964

Priznanje od strane Njemačke udruge stručnjaka za plin i vodu, skraćeno DVGW, potvrđuje da su novi Weishaupt plinski plamenici tehnički besprijekorni. Nakon atmosferskog plamenika WG1, na tržište je već plasiran drugi model, WG2, plinski plamenik s puhalom. Ispitivanja je preuzeo TÜV Bayern.

Nova generacija plamenika započinje uljnim plamenikom W1 – formalno, tehnički i u pogledu njegovog jednostavnog servisiranja. Razvoj koji je i danas jedan od stupova palete Weishaupt proizvoda. Po prvi puta je plamenik opremljen višepolnim električnim utikačem, koji enormno olakšava instaliranje – stoga je daleko ispred svog vremena.

1965

Zbog velike potražnje za W1 plamenicima bilo je nužno povećati proizvodnu površinu. Izgrađuje se nova zgrada površine 6500 m2, nakon toga je za proizvodnju plamenika raspoloživa površina od 22000 m2.

Na sajmu u Leipzigu na programu su razgovori s rukovoditeljima velikih poduzeća iz Istočnog bloka. Plamenik  W1 i rasklopni ormar WS1 odlikovani su zlatnom medaljom za tehnički standard.

1966

Još jedna inovacija dolazi iz Ateljea Müller-Brockmann: prvi prospekt za krajnje kupce. Brošura „Weishaupt – toplina, udobnost, ekonomičnost“ predstavlja paletu proizvoda i njihove razne mogućnosti primjene.

Ispostava Instituta za istraživanje i razvoj od rujna do prosinca posluje na prostoru gradskih komunalija Augsburg: budući da Schwendi još nema opskrbu plinom, testovi za razvoj većih plinskih i kombi plamenika moraju se provoditi u ovom posebnom privremenom objektu.

1967

Brojke na 35. godišnjicu tvrtke govore o dodatnom porastu kvalitete tvrtke Max Weishaupt GmbH. Ukupni promet u jubilarnoj godini iznosi 69,4 milijuna maraka, od čega se 60 posto ostvareno u zemlji, a 40 posto u inozemstvu. Ukupni primici su udvostručeni u roku od pet godina. U kompletnoj Weishaupt organizaciji zaposleno je 2690 djelatnika, 872 u tvornici i u podružnicama, 317 u kćerinskim tvrtkama u Francuskoj i Belgiji, 1501 kod zastupnika i ugovornih trgovaca u zemlji i inozemstvu. Prodajna i servisna mreža obuhvaća 13 ureda, 20 zastupstva, 35 ugovornih trgovaca, 133 okružnih zastupstva i 238 servisa.

Za toplane i druge velike termocentrale prikladan je novi uljni plamenik U4. Kao i svi U plamenici, on može podnijeti visoke protutlakove u ložištu pa se stoga može kombinirati sa svim kotlovima velike snage.

1968

Novi porez na dodanu vrijednost od deset posto, koji je uveden od 1. siječnja, tvrtka je dočekala smanjenjem cijena za 9,09 posto na sve svoje proizvode. Tako su bruto cijene ostale približno iste.

„Stiže plin“: ovaj naslov u „Trgovačkom listu“ od 25. listopada potvrđuje sposobnost predviđanja kojom se Max Weishaupt vodi u razvoju svojih proizvoda – tvrtka je već 1962. na tržište plasirala svoj prvi plinski plamenik. Ugledne gospodarske novine sada pišu o „valu zemnog plina“, a Weishaupt se pokazao najbolje pripremljenim.

1969

17 godina nakon početka proizvodnje prvog Monarch plamenika, s trake silazi 500000. plamenik. Moćan broj – iako ne i u usporedbi s proizvodnim kapacitetom krajem šezdesetih godina. On iznosi 100000 plamenika godišnje.

Sigurnost iznad svega – posebice kod postrojenja s plinskim ložištima. Stoga su svi plinski plamenici opremljeni magnetnim ventilima razreda kvalitete A, čak i kada to propisi ne zahtijevaju.

1970

Izvrsna tehnika, dobar oblik: recept, koji vrijedi za razvoj svih proizvoda još od početka suradnje s dizajnerima Hansom Gugelotom (preminuo 1965.) i Hansom Sukoppom, također je i glavno obilježje uklopnog pultnog sustava WP. On osvaja svojim pouzdanim dijelovima i jasnim, minimalističkim dizajnom.

U noći sa subote na nedjelju u tvornici su dovršena četiri plinska plamenika WG3, u nedjelju dopodne započela je montaža u Kölnu, a u ponedjeljak u 5 sati ujutro postrojenje je bilo spremno za rad: zahvaljujući pripravnosti tvorničkog ureda u Kölnu, velika je korporacija, koju je jedan njezin dobavljač ostavio na cjedilu, svoje postrojenje za sušenje točno prije jutarnje smjene na početku tjedna uspjela prebaciti s gradskog plina na zemni plin.

1971

Njemački ured za patente „oplemenjuje“ razvoj Instituta za istraživanje i razvoj: on odobrava patent za „miješalište s dva diska“, koje tvrtka Weishaupt već godinu dana ugrađuje u svoje plinske i kombinirane plamenike. Ono omogućuje optimalno miješanje različitih Goriva  (plina i ulja) sa zrakom, kao i stabilniji plamen.

Župna crkva u Schwendiju dobiva četiri nova zvona, koja daruju obitelji Maxa Weishaupta i njegova tri sina. Zvona se oglašavaju 1972. godine. Darovitost obitelji Weishaupt – a župna crkva je jedan primjer – vrlo je raznolika, a nastavlja se i u sadašnjosti.

1972

40 godina Weishaupta: to je razlog za slavlje, ali ne samo zbog datuma. Poduzeće stoji sjajno. Ukupni promet u jubilarnoj godini iznosi 111,8 milijuna njemačkih maraka, od čega je 70 posto ostvareno u zemlji, a 30 posto u inozemstvu. U tvornici Schwendi zaposleno je 930 djelatnika, u podružnicama dodatnih 348 te u inozemnim kćerinskim tvrtkama još 290. Tržišni udio Weishaupt plamenika u Njemačkoj se konstantno kreće oko 25 posto.

Već osam godina nakon njegovog uvođenja na tržište, s trake silazi 500000. plamenik tipa W, „nema razloga za veliko slavlje“, kako je to skromno navedeno u „Weishaupt izvješću“. U Schwendiju su već navikli na visoke kriterije.

1973

Weishaupt do Brasil otvara u rujnu svoje nove proizvodne pogone. Svega dvije godine nakon osnivanja kćerinske tvrtke, u São Paulu su nove hale spremne za useljenje. Svečano ih otvara sam senator Max Weishaupt.

Nakon podrobnog ispitivanja, DVGW dodjeljuje poduzeću „Uvjerenje o svojstvu poduzeća za održavanje u skladu s DVGW radnim listom G 676“. Time zaposlenici tvrtke Weishaupt dobivaju dozvolu i za održavanje postrojenja koje isporučuju.

1974

S trake silazi do sada najveći plamenik: WK5. Što je veća snaga plamenika, to su veći i tehnički zahtjevi. Zbog toga tvrtka Weishaupt, sa svojim izvrsnim ugledom u branši, a koji se zasniva i na pouzdanosti tehnike i na pouzdanosti servisa, ima natprosječno visok tržišni udio. WK5 je namijenjen za rad u industriji. Njegov kapacitet protoka ulja iznosi 2400 kilograma na sat.

Osniva se Dotacija Herbert Weishaupt. Nazvana po drugom najstarijem sinu Maxa Weishaupta, ova zaklada sa sjedištem u Ulmu istražuje prepoznavanje i liječenje dijabetesa, od kojeg je Herbert Weishaupt preminuo 4. veljače 1973. Osnivački kapital zaklade iznosi 50000 maraka.

1975

Bilančna suma tvrtke Max Weishaupt GmbH po prvi puta prelazi iznos od 100 milijuna maraka.

„Ne spaljujte svoj novac u dimnjaku!“ Ovom se porukom poduzeće izravno obraća krajnjim kupcima. Sedam jednostavnih i korisnih savjeta o tome kako se kod grijanja može uštedjeti novac, privlače pozornost glavne izjave u prospektu: investiranje u Weishaupt plamenik jedna je od najučinkovitijih mjera i za rasterećenje okoliša i za vlastiti novčanik.

1976

U Kasselu je s radom počela nova podružnica.

Od sada je i Taiwan dio široke mreže zastupništva, ovdje je to tvrtka Singhotex, s kojom je sklopljen ugovor. U Reinachu/Švicarska otvara se zastupstvo HSB.

1977

Na 45. godišnjicu poduzeća konsolidirani promet Weishaupt grupe porastao je na 177 milijuna maraka. Od toga izvoz čini 36 posto. U tvornici Schwendi zaposleno je 925 djelatnika,u podružnicama dodatnih 325 te u inozemnim kćerinskim tvrtkama 430, od čega je većina u Francuskoj i Brazilu.

Plavi plamen karakteristika je plamenika „Purflam“. Proizvodi se u nultoj seriji od 200 komada. Njegova specifičnost: ulje i zrak doslovno se miješaju do isparavanja te izgaraju u potpunosti, kao i plin. Otuda plava boja plamena. Purflam je rezultat rada na razvoju koji traje već više od jednog desetljeća.

1978

Vrijeme pisaćeg stroja prolazi: na njihovo mjesto dolaze računala, koja se u ovo doba još nazivaju „automati za pisanje s ekranom“, te najavljuju novu eru uredskog posla i organizacije.

Otvara se nova centrala tvrtke Weishaupt U.K. u Willenhallu kod Birminghama. Ovdje se proizvodi usklađuju s britanskim propisima. Veliko skladište jamči promptnu isporuku kupcima, također i uz pomoć savršeno opremljenih servisnih vozila.

1979

Čist okoliš za Weishaupt nije samo glavni motiv u razvoju ložišnih sustava, već i u samoj proizvodnji. Stoga je u travnju u Schwendiju pušteno u rad moderno postrojenje za pročišćavanje otpadnih voda. Nastale otpadne vode ono pročišćava tako temeljito da voda može bez ikakvog rizika otjecati u kanalizaciju. Prije toga je bila potrebna obrada u minhenskom sabirnom centru.

1980

„Magazin za menadžere“, jedan od vodećih gospodarskih časopisa u Njemačkoj, predstavlja Siegfrieda Weishaupta na naslovnici svog travanjskog izdanja. Tema: „Energetska kriza otvara atraktivna tržišta.“ Tema su strategije uspješnih poduzeća u postupanju s posljedicama naftnog šoka, a Siegfried Weishaupt je najvažniji sugovornik. Slika na naslovnici je impresivna: veliki industrijski plamenik u krugu tvornice baca svoj snažni plamen u noćno nebo, te portretu poduzeća daje dramatičnu atmosferu u pozadini.

Maksimalna preciznost u proizvodnji oduvijek je jedno od glavnih načela. Uz pomoć mjernog stroja s CNC upravljanjem, gdje se rezultati digitalno prikazuju, svaki izradak je moguće još točnije provjeriti, a rezultat mjerenja se bilježi potpuno automatski.

1981

Grijana glava sapnice jedna je od najvažnijih inovacija kod novog plamenika s raspršivanjem ulja WL10. Zahvaljujući ovoj vlastitoj inovaciji čak se i lako loživo ulje predgrijava, što poboljšava uvjete pokretanja plamenika. Tehnika istovremeno omogućuje neometani rad kotlova grijanja s posebno malim kapacitetom grijanja, kao primjerice u jednoobiteljskoj kući. Zbog svojih izvrsnih rezultata izgaranja, WL10 u sljedećoj godini dobiva oznaku „Plavi anđeo“.

1982

Oproštaj od senatora h. c. Maxa Weishaupta. Nešto prije svog 74. rođendana, dana 18. kolovoza umire čovjek koji je 1932. godine započeo u maloj radionici i na 50. godišnjicu napustio poduzeće međunarodnog ranga. Zahvaljujući gospodarskoj moći svoje tvrtke, ali također i svom osobnom angažmanu, Schwendi se iz matične župe razvio u prosperitetnu općinu. Na fotografiji je Max Weishaupt zajedno sa svojom suprugom Sofie u vrtu svoje vile: kao privatna osoba, uvijek je osjećao iskrenu povezanost sa svojom obitelji.

Jedan od vodećih tehničkih muzeja u svijetu, Njemački muzej u Münchenu, za izložbeni uzorak odabrao je Weishaupt plamenike: uljni plamenik WL2 i plinski plamenik s puhalom WG1. U odjelu Nafta i zemni plin posjetiteljima se uz pomoć mjernih uređaja demonstriraju prava mjerenja emisija i tehnička mjerenja ložišta.

1983

U travnju s montažne trake silazi dvomilijunti Weishaupt plamenik. To je plinski plamenik s puhalom WG2. Doniran je projektu „Dijete s invaliditetom“ u Wuppertalu.

108 mladića i djevojaka je na strukovnoj izobrazbi u tvrtki Weishaupt: kao pomoćnici u uredu, industrijski komercijalisti, crtači detalja, strojobravari, elektromehaničari, elektroničari za energetske uređaje i alatničari. Sa stopom od jedanaest posto zaposlenika u Schwendiju poduzeće daje značajan doprinos strukovnoj izobrazbi u regiji te je pri vrhu na razini cijele Njemačke. Udio njemačkih poduzeća u strukovnoj izobrazbi prosječno iznosi oko pet posto.

1984

Na tržište dolazi novi tip plamenika: veliki plamenici izvedbe 60 i 70 predstavljaju početak generacije industrijskih plamenika s izvrsnim regulacijskim svojstvima i tehničkim svojstvima izgaranja. Snaga plinskih, uljnih i kombi plamenika obuhvaća područje od 700 do 11000 kW.

Preko polovice zaposlenika zaposleno je u poduzeću preko deset godina, a 20 posto čak i preko 20 godina. U tome se odražavaju odlični uvjeti rada, kvaliteta radnih mjesta, kao i dobra radna atmosfera.

1985

„Čist okoliš zahvaljujući ulju i plinu“ tema je simpozija održanog 11. listopada u Schwendiju. Veliki broj stručnjaka raspravlja o izvješću o istraživanju, koje je Weishaupt izdao na tu temu. Kritički se osvrće na „Treće izvješće Savezne vlade o zaštiti od imisija“ iz 1984., u kojemu je opterećenje okoliša zbog ložišta na ulje i plin iz „kućanstava i malih potrošača“ prikazano bez razlučivanja. Stručnjaci iz tvrtke predstavljaju tehničke mogućnosti koje se već danas mogu koristiti za smanjenje ispuštanja štetnih tvari. Brošura na 20 stranica s važnim informacijama i argumentima tiskana je u nakladi od 100000 primjeraka. Izazvala je veliku pozornost.

Delta Modern Service preuzima Weishaupt zastupstvo u Egiptu. Vlasnik Said Owies prolazi temeljitu edukaciju u Schwendiju.

1986

Monarch-France slavi 25 godina: prva i najveća kćerinska tvrtka poduzeća slavi jubilej. Prvotno osnovana u Parizu, zatim preseljena u Thionville, Lothringen, danas ima svoje sjedište u Colmaru. S gotovo 200 milijuna franaka, Monarch-France je 1986. poduzeće za proizvodnju plamenika s najvećim prometom u Francuskoj. 40 podružnica i tehničkih ureda, od čega je veliki broj njih već u vlastitim zgradama, s oko 300 zaposlenika servisiraju kupce u cijeloj Francuskoj.

Talijanska kćerinska tvrtka seli u novoizgrađenu centralu tvrtke u gradu Saronno.

1987

Po prvi puta 300 milijuna maraka prometa u grupi: to je izvrsna vijest za 55. godišnjicu tvrtke. Bilančna suma je dosegla 178 milijuna maraka. U Schwendiju je zaposleno 983 djelatnika, 506 u 20 njemačkih podružnica i 613 u deset inozemnih kćerinskih tvrtki. 37 posto prometa ostvareno je od izvoza, od čega u međuvremenu dvije trećine preko kćerinskih tvrtki.

Blumberg kod Donaueschingena otvara još jednu podružnicu.

1988

Područje Bodenskog jezera od sada prelazi u nadležnost nove podružnice Ravensburg. Prije je za ovo područje bilo nadležno zastupstvo Raymonda Bärtschija, koji je Weishauptu prenio najvažnija znanja na području tehnike plamenika. Bärtschi je odustao od zastupstva iz zdravstvenih razloga te je nedugo nakon toga preminuo.

Briga o zaposlenicima u Weishauptu je tradicija. Nekoć je osnivač tvrtke Max Weishaupt gradio stanove za doseljene zaposlenike, a sada Siegfried Weishaupt osniva mirovinsko osiguranje u poduzeću s vrlo dobrim uplatama.

1989

Oproštaj od Sofie Weishaupt. U dobi od 81 godinu, 6. veljače umire članica društva i supruga osnivača tvrtke Maxa Weishaupta. U odlučujućim godinama rada tvrtke bila je vjerna suputnica te je na mnogim područjima utjecala na sudbinu poduzeća. Aktivno je sudjelovala u razvoju tvrtke do samoga kraja.

1990

Kakav uspjeh! Tek što je stigao na tržište, Weishaupt Thermo Unit obasut je odlikovanjima: na „Industrijskom forumu dizajna Hannover“ Siegfried Weishaupt od ministrice financija Donje Saske Birgit Breuel dobiva „Posebno priznanje za odličan dizajn“, na sajmu obrtništva u Münchenu „Saveznu nagradu za izniman inovacijski doprinos obrtništvu“. Thermo Unit također dobiva nagrade od Centra za dizajn u Stuttgartu i Nordrhein-Westfalen, kao i od žirija pariškog specijaliziranog sajma „Interclima“. No, razloga za veselje nisu samo pohvale za novi proizvod: to su također i brojke o prodanim proizvodima – već u prvoj godini proizvodnje više od 10000 prodanih kotlova.

S trake silazi dvomilijunti W plamenik. Izniman uspjeh, međutim, u tvornici prolazi, kako to „Weishaupt izvješće“ skromno navodi, „bez posebnog zapažanja“.

1991

Weishaupt plamen još nikada nije treperio na visini od 6480 metara – a vjerojatno je to općenito prvi plamen neke tvrtke s područja grijanja na šesto tisuća metara! Jean Bernhard Gaumin, voditelj grupe planinara, po struci inženjer topline, snimio ga je kamerom kada se sa svojih osam pratitelja popeo na planinu Ausangate u peruanskim Andama.

Tri milijuna plamenika napustilo je tvornicu u Schwendiju od 1952. godine – ponovno je prekoračena granica. Trimilijunti je kombi plamenik tipa WGL30, doniran je okružnoj bolnici Löbau u Saskoj.

1992

Otvara se Weishaupt Forum. U nazočnosti njujorškog arhitekta Richarda Meiera u svibnju se održava svečano otvaranje nove izložbene, edukacijske i društvene zgrade koju je on projektirao. Nakon dvije godine gradnje, ova zgrada daje novi izgled tvornici u Schwendiju: puristički stil, preciznost do posljednjeg detalja. Jedan od vrhunaca proslave s nekoliko stotina uzvanika: koncert s uvaženim suvremenim kompozitorom Philippom Glassom, predstavnikom „minimalističke glazbe“. On svira svoje djelo „Opening“.

Upravljanje kvalitetom u tvrtki Weishaupt je uzorno, u skladu je s normom ISO 9001/EN 29001. To potvrđuje Njemačko društvo za certificiranje sustava osiguranja kvalitete, skraćeno DQS, koje ispituje sve radne procese od zaprimanja narudžbe pa do servisiranja kupaca. Time je službeno potvrđeno da je upravljanje kvalitetom u poduzeću u skladu s međunarodnim normama.

1993

Visoko odlikovanje za Weishaupt Forum: dodijeljena mu je nagrada „Deutsche Architekturpreis ’93“. Predsjednica Njemačkog parlamenta Rita Süssmuth predaje nagradu Siegfriedu Weishauptu na svečanosti u bonskom parlamentu. Prema riječima žirija, Forum, koji je osmislio Richard Meier, predstavlja „urbanizacijski proces koji u jednoj građevinskoj jedinici objedinjuje industrijski pogon, edukacijski centar i prostorije za vrijednu zbirku suvremene umjetnosti na jednom mjestu.“

Osniva se 14. kćerinska tvrtka: u Švedskoj. Podružnica u Regensburgu, nadležna za područje istočne Bavarske, dopunjuje prodajnu i servisnu mrežu. Uz to se u Ateni otvara zastupstvo Energia, u Indiji tvrtka Rajni, a u Makedoniji tvrtka Termoking.

1994

Na tržište dolazi novi specijalni plinski Kotao  „Weishaupt Thermo Gas“. U sedam izvedbi snage, između 9 i 34 kW, pruža mogućnost izbora ovisno o veličini i potrebama za grijanjem u kućama za jednu ili više obitelji. Kotao  se isporučuje u montiranom stanju i s unaprijed namještenim postavkama, montaža i puštanje u rad su za montere grijanja vrlo jednostavni.

Siegfried Weishaupt postaje predsjednik Europske udruge za plamenike CEB. Suosnivač udruge nekoć je bio Max Weishaupt, koji je i vodio udrugu kao predsjednik utemeljitelj udruge.

1995

Neosporni Richard Meier: novi sajamski štand, prvi put postavljen na sajmu ISH u Frankfurtu, dizajnirao je ovaj znameniti njujorški arhitekt. Jezik dizajna, koji je već karakterizirao Weishaupt Forum, klasične proporcije i svijetleća bijela boja u velikoj mjeri izdižu štand iz dizajna uobičajenih sajamskih štandova. On mijenja sustav štandova, koji je 1963. razvio Hans Sukopp i koji je tijekom mnogih godina dokazivao svoju kvalitetu i bezvremenost.

Monarch Nederland slavi 40 godina postojanja i 70. rođendan svoga osnivača Tona Harmsena: dvostruki jubilej u Nizozemskoj. Ton Harmsen je pripadao prvoj generaciji ljudi koji su pripremili put uljnim, a kasnije i plinskim ložištima u Europi. On je s tvrtkom Weishaupt povezan ne samo poslovno, već i prijateljski.

1996

Visoka ulaganja u proizvodnju pojednostavljuju i automatiziraju proizvodne procese. Novo skladište za dugački materijal, sukladno naredbi računala u skladišnoj administraciji, automatski daje na raspolaganje materijal iz jedne od 180 kaseta. U novom centru za obradu lima kompletan radni proces je računalno upravljan. Zahvaljujući laserskoj tehnici moguće je izraditi gotovo sve zamislive oblike. U novom centru za savijanje posao preuzima robot (gornja fotografija): on opskrbljuje stroj, uzima savijenu cijev i odlaže gotovi izradak u pripremljene posude.

Uvođenjem novog plinskog kondenzacijskog uređaja „Weishaupt Thermo Condens“ poduzeće zaokružuje svoju paletu proizvoda. Glavni element je Izmjenjivač topline , izrađen od lijevane legure aluminija i silicija, te je posebno otporan na koroziju. Zahvaljujući posebno oblikovanom izmjenjivaču topline, iz dimnih plinova je ponovo moguće dobiti kondenzacijsku toplinu (vodenu paru). Uređaj je ne samo štedljiv po pitanju potrošnje, već je također i iznimno ekološki prihvatljiv: dimni plinovi uređaja Thermo Condens sadrže samo minimalne količine dušikovog oksida i ugljikovog monoksida.

1997

Počinje doba digitalnih programskih sklopova. Prvi predstavnik: serija W40 (fotografija dolje). Ključni dio je Digitalni programski sklop  čiji mikroprocesor upravlja i nadzire sve funkcije. Podatkovna sabirnica omogućuje priključenje na sustav upravljanja zgradom, a time i daljinsko nadziranje i daljinsku dijagnostiku. Još jedna inovacija: plinski i uljni plamenici imaju istu tehničku platformu, što pojednostavljuje montažu, rukovanje, namještanje i održavanje, dispoziciju i nabavu rezervnih dijelova. Posljedica: znatno povoljnija cijena.

U godini kada tvrtka slavi svoju 65. godišnjicu konsolidirani promet grupe dostiže 642 milijuna maraka s udjelom izvoza od 35 posto. Bilančna suma je porasla na 346 milijuna maraka. Poduzeće broji 2750 zaposlenika, od čega je 1083 u tvornici Schwendi, 725 u njemačkim podružnicama, 188 u tvrtki Neuberger i 754 u inozemnim kćerinskim tvrtkama.

1998

multiflam® je naziv za novu tehniku plamenika, kod koje je postignuto smanjenje Emisije  dušikovog oksida kod uljnih vodova u svakodnevnom radu, što se ranije činilo nemogućim. Manje od 120 mg/kWh NOx  postalo je stvarnost – dokazano testiranjem na terenu, na uređaju postavljenom u klinici samostana Zwiefalten, gdje su vrijednosti kod oba Weishaupt plamenika konstantno bile ispod 100 mg/kWh. A načelo je sljedeće: tekuće gorivo raspršuju tri do četiri sekundarne sapnice, postavljene koncentrično s primarnom sapnicom. Uljna maglica iz ovih sapnica miješa se sa zrakom za izgaranje i dimnim plinovima iz ložišta te djelomično isparava. Tako pripremljeno gorivo zatim izgara s gotovo plavim glavnim plamenom, slično sustavu plavih plamenika manje snage. Tako multiflam tehnika osigurava optimalno izgaranje loživog ulja EL s drastično smanjenim NOx  vrijednostima, izgaranje je potpuno i bez čađi, uz minimalni pretičak zraka. U sljedećoj godini bit će isporučeni prvi serijski plamenici.

1999

Weishaupt i arhitektura – sretna veza. Još jedan dokaz ove tradicije u tvrtki je nova centrala švicarske kćerinske tvrtke u Geroldswilu/Zürich. Simbol zgrade, koji je osmislio renomirani ciriški arhitekt Theo Hotz, je stakleni štitnik od buke i sunca, koji seže iznad autoceste A1. Nije samo arhitektura uzorita, već također i posebno energetski štedljiva tehnika zgrade, čiji su zahtjevi od početka bili uključeni u projektiranje.

Započela je nova era obrade podataka: u tvornici Schwendi uspješno je dovršeno uvođenje softvera za upravljanje poduzećima „R/3“ (SAP). Radni procesi su pojednostavljeni, sva područja poslovanja međusobno su povezana. Od 2000. godine sve su podružnice međusobno umrežene, a od 2001. također i kćerinske tvrtke. Cilj: optimalno izvođenje svake pojedinačne narudžbe.

2000

„Montaža 2000.“ naziv je jednog od najvećih investicijskih projekata u povijesti tvrtke: za montažu plamenika preuređena je postojeća hala te je sagrađena nova, visoko moderna hala površine 2300 m2. Postrojenje je pušteno u rad krajem godine. Cilj je bio stvaranje optimalnih proizvodnih procesa – brzo, fleksibilno, prilagođeno zaposlenicima, ekonomično i pouzdano. A kako se brzo ispostavilo, taj cilj je i postignut.

Trendu kondenzacijske tehnike pridonose novi uređaji WTC45 i WTC60, koji povećavaju spektar snage do 62 kW. Povezivanjem u takozvanu kaskadu, kod koje se međusobno povezuje do četiri kondenzacijska uređaja, moguće je postići vršne snage do 240 kW.

2001

50 godina u istoj tvrtki – ovaj nesvakidašnji jubilej 1. listopada slavi Bruno Rothmaier. U tvrtku je došao s 13 godina, 1951. godine, kao bravarski naučnik, te je stoga u Schwendiju proživio svo vrijeme razvoja plamenika.

S nominalnim stupnjem korisnosti 110 posto, nova serija „Weishaupt Thermo Condens-A“ nalazi se u maksimalnom području tehničkih mogućnosti. Ona je potpuno nova tvorevina vlastitog centra za istraživanje i razvoj, te čeka svjetsku premijeru: „SCOT tehnologija“, koja jamči optimalne vrijednosti izgaranja, bez obzira na sastav plina, kao i stalno optimalno izgaranja tijekom cijelog životnog vijeka uređaja.

Dobra atmosfera, koju čini rad, veselje i pouzdanost, temelj je zadovoljstva naših kupaca svuda na svijetu.

Vizija ima tradiciju. U svakoj generaciji.

Otkako je Max Weishaupt 1932. osnovao tvrtku, postoji samo jedan smjer: prema naprijed. To se može zahvaliti i snažnoj obiteljskoj tradiciji. Ovo tradicionalno poduzeće danas u budućnost vode Siegfried i Thomas Weishaupt, s maksimalnom zahtjevnošću, opsežnim znanjem i iskustvom te potpunom pouzdanošću.

Mnogo zaposlenika, jedan DNA: pouzdanost.

Pouzdanost u tvrtki Weishaupt nije samo obećanje. To je stav. Svakog pojedinca. Pouzdani i dugogodišnji zaposlenici temelj su uspjeha tvrtke Weishaupt. Tako su neki kolege zaposlenici naše tvrtke već u trećoj generaciji ili pak preko 40 godina. na to smo kao poslodavci posebno ponosni.

Arhitektura i umjetnost. Weishauptova jasna crta.

Zbirka

Inkunabule apstraktnog ekspresionizma – ispod njih Mark Rothko – dio su zbirke jednako kao i djela američkog pop-art umjetnika Warhola ili Lichtensteina. Nasuprot njih, na europskoj strani stoje Josef Albers ili Max Bill kao predstavnici konkretne umjetnosti.

Zbirka
Weishaupt Forum
Weishaupt Forum

Snježnobijeli Weishaupt Forum u sjedištu tvrtke u Schwendiju je skulpturni simbol koji je dizajnirao američki arhitekt Richard Meier. Zgrada ispunjava mnogobrojne zadaće u svakodnevnom životu tvrtke te odražava kompletnu kulturu poduzeća: jasnoća, vrijednost, funkcionalnost.

Up